- Jesteś tutaj:
- Aktualności
- Skargi i wnioski
Informacja w sprawie organizacji przyjmowania oraz załatwiania skarg i wniosków w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Łodzi
Na mocy art. 63 Konstytucji RP Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Czego może dotyczyć skarga?
Skarga powszechna jest odformalizowanym środkiem obrony i ochrony różnych interesów jednostki, których naruszenie nie daje podstaw do żądania wszczęcia postępowania administracyjnego. Skargi załatwiane są w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym, kończącym się czynnością materialno-techniczną zawiadomieniem skarżącego o sposobie załatwienia sprawy będącej przedmiotem skargi. Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organ lub jego pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także bezczynność oraz przewlekłość w załatwianiu spraw. Postępowanie skargowe toczy się jako samodzielne tylko w takich przypadkach, gdy skarżący nie jest stroną postępowania administracyjnego ogólnego lub szczególnego, a przedmiotem skargi nie są sprawy załatwiane przez wydanie decyzji administracyjnej.
Skargi składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia. Właściwość organów do rozpatrywania skarg i wniosków ustalana jest na podstawie przepisów szczególnych lub Kodeksu postępowania administracyjnego.
Czego może dotyczyć wniosek?
Przedmiotem wniosku mogą być sprawy dotyczące kwestii ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb społeczeństwa. Adresat skargi i wniosku
Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
Właściwość organów do rozpatrywania skarg i wniosków ustalana jest na podstawie przepisów szczególnych lub Kodeksu postępowania administracyjnego.
Jeżeli Łódzki Wojewódzki Konserwator Zabytków (dalej ŁWKZ) nie jest organem właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku, przekazuje skargę lub wniosek właściwemu organowi, powiadamiając o tym wnoszącego.
Opłaty za wniesienie skargi lub wniosku
Wniesienie skargi, wniosku oraz ich rozpatrywanie zwolnione jest z opłaty skarbowej.
Przyjmowanie skarg i wniosków w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Łodzi
Osobiście:
Biuro podawcze (parter) Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Łodzi
ul. Piotrkowska 99, 90-425 Łódź w godzinach pracy urzędu.
Pocztą:
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Łodzi
ul. Piotrkowska 99, 90-425 Łódź
Drogą elektroniczną:
e-mail: sekretariat@wuoz-lodz.pl
ePUAP: /WUOZ-Lodz/skrytka
eDoręczenia: AE:PL-12616-37000-CUHBT-21
fax.: 42 630 17 83
Ustnie do protokołu
Protokół podpisuje osoba zgłaszająca skargę lub wniosek, z podaniem imienia, nazwiska i adresu, oraz przyjmujący zgłoszenie.
Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków
Łódzki Wojewódzki Konserwator Zabytków w sprawach skarg i wniosków przyjmuje:
wtorek godz. 16:00-17:00 po wcześniejszym umówieniu wizyty.
Naczelnicy wydziałów oraz pracownicy urzędu zatrudnieni na stanowiskach pozawydziałowych przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu. Godziny pracy urzędu podane są na stronie internetowej WUOZ w zakładce „Kontakt”.
Rozpatrywanie skarg i wniosków
Skarga powinna być załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia skargi w terminie, należy zawiadomić skarżącego, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy (podstawa prawna: art. 36 k.p.a. w związku z art. 237 § 4 k.p.a.).
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia. Nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać:
oznaczenie organu, od którego pochodzi,
wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona,
podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi.
Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno ponadto zawierać:
uzasadnienie faktyczne i prawne,
pouczenie o treści art. 239 k.p.a.1
Podstawy prawne regulujące składanie skarg i wniosków
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r.
poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5 poz. 46)
Na mocy art. 63 Konstytucji RP Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Czego może dotyczyć skarga?
Skarga powszechna jest odformalizowanym środkiem obrony i ochrony różnych interesów jednostki, których naruszenie nie daje podstaw do żądania wszczęcia postępowania administracyjnego. Skargi załatwiane są w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym, kończącym się czynnością materialno-techniczną zawiadomieniem skarżącego o sposobie załatwienia sprawy będącej przedmiotem skargi. Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organ lub jego pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także bezczynność oraz przewlekłość w załatwianiu spraw. Postępowanie skargowe toczy się jako samodzielne tylko w takich przypadkach, gdy skarżący nie jest stroną postępowania administracyjnego ogólnego lub szczególnego, a przedmiotem skargi nie są sprawy załatwiane przez wydanie decyzji administracyjnej.
Skargi składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia. Właściwość organów do rozpatrywania skarg i wniosków ustalana jest na podstawie przepisów szczególnych lub Kodeksu postępowania administracyjnego.
Czego może dotyczyć wniosek?
Przedmiotem wniosku mogą być sprawy dotyczące kwestii ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb społeczeństwa. Adresat skargi i wniosku
Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
Właściwość organów do rozpatrywania skarg i wniosków ustalana jest na podstawie przepisów szczególnych lub Kodeksu postępowania administracyjnego.
Jeżeli Łódzki Wojewódzki Konserwator Zabytków (dalej ŁWKZ) nie jest organem właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku, przekazuje skargę lub wniosek właściwemu organowi, powiadamiając o tym wnoszącego.
Opłaty za wniesienie skargi lub wniosku
Wniesienie skargi, wniosku oraz ich rozpatrywanie zwolnione jest z opłaty skarbowej.
Przyjmowanie skarg i wniosków w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Łodzi
Osobiście:
Biuro podawcze (parter) Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Łodzi
ul. Piotrkowska 99, 90-425 Łódź w godzinach pracy urzędu.
Pocztą:
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Łodzi
ul. Piotrkowska 99, 90-425 Łódź
Drogą elektroniczną:
e-mail: sekretariat@wuoz-lodz.pl
ePUAP: /WUOZ-Lodz/skrytka
eDoręczenia: AE:PL-12616-37000-CUHBT-21
fax.: 42 630 17 83
Ustnie do protokołu
Protokół podpisuje osoba zgłaszająca skargę lub wniosek, z podaniem imienia, nazwiska i adresu, oraz przyjmujący zgłoszenie.
Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków
Łódzki Wojewódzki Konserwator Zabytków w sprawach skarg i wniosków przyjmuje:
wtorek godz. 16:00-17:00 po wcześniejszym umówieniu wizyty.
Naczelnicy wydziałów oraz pracownicy urzędu zatrudnieni na stanowiskach pozawydziałowych przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu. Godziny pracy urzędu podane są na stronie internetowej WUOZ w zakładce „Kontakt”.
Rozpatrywanie skarg i wniosków
Skarga powinna być załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia skargi w terminie, należy zawiadomić skarżącego, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy (podstawa prawna: art. 36 k.p.a. w związku z art. 237 § 4 k.p.a.).
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia. Nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać:
Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno ponadto zawierać:
Podstawy prawne regulujące składanie skarg i wniosków
Administratorem danych osobowych jest Łódzki Wojewódzki Konserwator Zabytków. Dane przetwarzane są w celu realizacji czynności urzędowych. Masz prawo do dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych. Więcej informacji znajdziesz na stronie www.wuoz-lodz.pl w zakładce ochrona danych osobowych lub klikając LINK.
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Administrator Główny (2025-05-12 14:21:58)
Informację zmodyfikował(a): Administrator Główny (2025-05-12 15:26:12)
Liczba odwiedzin: 34
Informację wprowadził(a): Administrator Główny (2025-05-12 14:21:58)
Informację zmodyfikował(a): Administrator Główny (2025-05-12 15:26:12)
Liczba odwiedzin: 34

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich:
"Wsparcie służb wojewódzkich konserwatorów zabytków na lata 2024-2029"